| 7. 4. 2017
| Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali. |
|
Jak už jsme si v posledních letech zvykli, byl 10. ročník Šalinění opět rekordní co do počtu - celkem se nás do soupravy v řazení 850 044-9 + 820 021-4 vměstnalo 135 cstujících + 4 členové posádky z KPKV. Společně jsme pak vyjeli v 16:02 z dolního nádraží na trasu do Židenic, odtud pak úvratově na Svitavskou pobřežní dráhu, kde jsme u Alberta vypustili účastníky z vlaku a se soupravou pak zajeli na opačný konec pobřežní dráhy do Komárova. Tady byla delší pauza, po které následovala opět cesta přes řeku do Židenic a dále přes Maloměřice a
Lesnou do Králova Pole a pak zpátky po trase Lesná, Maloměřice, Židenice hlavní, Horní Heršpice a jih zpátky na dolní nádraží.
Po cestě jsme svezli několik skupinek účastníků a dokonce i jednoho nic netušícího tatínka s asi dvouletou dcerou, kteří se přišli podívat na hlavní nádraží na vláčky a protože se jim náš krokodýl se singrovkou zalíbily, svezli se s námi až na dolní. Celkem jsme najezdili po brněnských železničních tratích zhruba 36 km, zabralo nám to téměř tři hodiny (172 minut) a za cestu a odměny vítězům jsme zaplatili celkem 19847 Kč,z čehož si 7420 Kč zaplatili sami účastníci, 8100 Kč platilo SPJF a zbývajících 4327 Kč jsem poskytl já ze své kapsy.
 | | Naše tříhodinové putování Brnem bylo oficiálně vedeno jako 5 zvláštních osobních vlaků. Ten první se jmenoval Os124244. |
|
 | | Následovala dvojice Os124246 a Os114908 s předělem v Maloměřicích. |
|
 | | A nakonec dvojice Os104923 a Os124527 s předělem a úvratí v Horních Heršpicích. Podle čeho se zvláštním vlakům přidělují čísla, mně zůstává utajeno. |
|
 | | Naše souprava ve složení 850 044-9 a 820 021-4 právě vyjíždí ze severního konce Svitavské pobřežní dráhy na její konec jižní. |
|
 | | Drobek dohlíží na start účastníků z vlaku na nábřeží Svitavy za bývalým závodem č. 2 n.p. Mosilana (dnes supermarket Albert). Tak blízko k domovu jsme vlakem ještě nikdy nepřijeli. |
|
 | | Oblíbená fotografie Stopař a dívky se kousek po kousku mění na fotografii Stopař a paní. |
|
 | | V pondělí večer se na dolním nádraží konalo oficiální vyhlášení výsledků a předávání cen. I když jsme se to do poslední chvíle snažili skrývat, vyhrál zase Mordy - je to borec. |
|
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Viktora Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase. Číst
Autor: Radim Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-) Číst
Autor: Pepix Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček. Číst
Autor: Kps Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119 Číst
Autor: Kps Text: Najdete si to v katastru nemovitostí... Číst
|
|